ZEYTİNYAĞLI BİBER DOLMASI TARİFİ




KAÇ KİŞİLİK

10 adet

HAZIRLAMA SÜRESİ

30 dakika

PİŞİRME SÜRESİ

45 dakika


Zeytinyağlı Biber Dolması Tarifi İçin Malzemeler

  • 1/2 su bardağızeytinyağı
  • 2 adetkuru soğan
  • 2 yemek kaşığıdolmalık fıstık
  • 1,5 su bardağıpirinç
  • 10 adetorta boy dolmalık biber
  • 2 su bardağısıcak su
  • 1 adetorta boy domates (üzerlerini kapatmak için)
  • 1 yemek kaşığıkuş üzümü
  • 1 tatlı kaşığıtuz
  • 1 tatlı kaşığınane
  • 1/2 tatlı kaşığıtoz şeker
  • 1/2 çay kaşığıkarabiber
  • 1/2 çay kaşığıyenibahar


Zeytinyağlı Biber Dolması Tarifi Nasıl Yapılır?

  1. Yarım su bardağı zeytinyağını geniş bir pilav tenceresine alın ve 2 adet yemeklik doğranmış kuru soğan ile birlikte pembeleşinceye kadar kavurun.
    biber-dolma-adim-1
  2. 2 yemek kaşığı dolmalık fıstığı da ekleyip renk alana kadar kavurmaya devam edin.
    biber-dolma-adim-2
  3. Dolmalık fıstıklar renk aldıktan sonra 1,5 su bardağı yıkanmış pirinci ekleyin ve 2-3 dakika kadar kavurun.
    biber-dolma-adim-3
  4. 1 yemek kaşığı kuş üzümü, 1 tatlı kaşığı tuz, yarım çay kaşığı karabiber, yarım çay kaşığı yenibahar, yarım tatlı kaşığı toz şeker ve 1 tatlı kaşığı naneyi de ekledikten sonra son kez karıştırın.
    biber-dolma-adim-4
  5. 2 su bardağı sıcak suyu ekleyip, pirinçler diri kalacak şekilde 7-8 dakika kadar pişirin ve ocaktan alın.
    biber-dolma-adim-5
  6. Hazırladığınız dolma harcını, üst kapağını ve iç kısmını çıkardığınız yaklaşık 10- 15 adet dolmalık biberin içerisine doldurun. Ağız kısımlarında şişme ve pişme payı bırakmaya özen gösterin.
    biber-dolma-adim-6
  7. Hazırladığınız dolmaları tencereye dik bir şekilde dizin.
    biber-dolma-adim-7
  8. Biberlerin üst kısımlarını ikiye bölünmüş cherry domates ile kapatın.
    biber-dolma-adim-9
  9. Tencerenin yarısına kadar su doldurun ve üzerlerine zeytinyağı gezdirip kapağını kapatın.
    biber-dolma-adim-10
  10. Dolmaları,  kısık ateşte pişirme suyu bitip pirinçler şişene kadar yaklaşık 30-35 dakika pişirin. Ilık ya da soğuk olarak servis edin. Afiyet olsun!

Yorumlar